måndag 3 januari 2011

Bloggar in det nya året (2011)

Ryktena om denna bloggs död (som spridits av ingen) är kraftigt överdrivna! Det har bara hänt så väldigt mycket saker IRL (”In Real Life” – nördslang på amerikanska, alt. ”Irland” – ett land på en ö). Bland annat har jag handtvättat min favorittröja i en hink och nu är ärmarna på tok för långa. Jag har även hittat en finsk senap på Konsum vid Slussen som inte bara är mycket god utan också betydligt billigare än till exempel ”Johnnys” - en annan senap.
Förutom det så har det varit jul och nyår, jag har flyttat, jag har varit sjuk, jag har blivit kär och jag har fått ett nytt jobb. Så rätt mycket saker har hänt på ön får man väl lov att säga.
Jul
Nyår
Jag är ordentligt taggad på 2011, så kan vi uttrycka det, jag tror att 2011 kommer att bli större, snyggare och bättre än 2010.
På nyårsafton frågade någon vilket ord jag skulle sammanfatta 2010 med och jag mumlade något om avföring innan jag ramlade tillbaka ut i snön. På sista tiden har jag försökt övertyga mig själv om hur dåligt 2010 var, men när jag tänker efter så var det nog mest hösten som var jobbig, våren var nog väldigt bra. Jag var väl ute och reste? Jag har väl varit i Thailand, New York och Paris det här året? Jag har väl ändå träffat några av de vackraste, haft något av det roligaste, upplevt en del av det bästa…
Så var det ju faktiskt, det hade jag nästan glömt. 2010 var ett långt år, det höll på i en hel evighet faktiskt, och ibland var det bra, ibland var det sämre. Kanske är jag i slutändan glad för att 2010 var som 2010 var men det är ändå ett år som det är väldigt skönt att lägga bakom sig.
Eftersom att detta blev något av en nyårskrönika så känns det som att det skulle passa att avsluta med några av mina favoritbilder från 2010. Jag har fotat mycket märker jag, jag orkar inte gå igenom allt men av de jag tittar på just nu är nog dessa kanske de bästa jag tog i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar