fredag 14 januari 2011

På god väg mot en perfekt fredag

Jag har flanerat i staden idag och haft det väldigt bra. Klippt mitt hår, handlat kläder och sett en fantastisk utställning på Fotografiska. Väldigt härligt med sådana dagar då allt verkar bli precis så bra som man hade tänkt sig från början. Nu dricker jag en öl och ser fram emot att gå på social tillställning ikväll, så det har verkligen varit en exceptionellt härlig dag och i mitt goda humör vill jag dels önska potentiella läsare en härlig fredagskväll och sedan tipsa lite.

För det första: Sarah Moon.
Sarah Moon's utställning ”12345” öppnade idag på fotografiska och jag hängde på låset. Det var länge sedan jag blev så berörd och inspirerad av en utställning måste jag säga, fantastiskt vackert och tänkvärt foto. Så ni som gillar sånt borde definitivt gå dit. Filmen nedan finns att se på utställningen och jag blev väldigt fascinerad av den och hennes seriositet och inställning till att avbilda modeller.



För det andra: Årets första nya skiva som jag har lyssnat in mig på, The Decemberists ”The king is dead” med en hel del härliga låtar som känns lite lagom sommaraktiga och lyfter upp mig lite just nu. Bra skit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar