måndag 10 januari 2011

Våren är här

Har vi vaknat igen nu? Är julkoman över? Själv känns det som att jag tinade upp lite i helgen, plusgrader och allt, men nu ska jag inte blogga om vädret… Jag vilade upp mig under en fantastiskt avslappnad långhelg, det var skönt för julen var faktiskt ganska så stressig för mig.
”Och nu börjar slitet” sa någon på jobbet, nu börjar ”oxveckorna” då man ska slita som ett djur utan semester i nästan tre månader. Själv har jag det inte fullt så jobbigt, jag har delat upp den här våren när det gäller jobb, tre dagar i veckan är jag kontorsråtta, åttatillfem, lunchlåda - hela den biten. Resten av tiden är den som jag ser fram emot med både lust och rädsla, det är då jag ska göra något, skapa något, förverkliga mig eller åtminstone få jobba/pyssla med något som gör mig glad. Jag tror på den uppdelningen. Den kanske betyder att jag får det lite knapert från och till men jag har kommit fram till att det inte gör något, det mesta jag har som betyder något är ändå gratis…
Och min vår börjar alltså denna vecka, nu är det dags att sätta igång med sånt som jag skjutit upp och sagt att jag ska göra efter nyår, nu ska jag börja med det här året. Jag tror att det känns bra.

Något för sent fick jag upp öronen för årets bästa jullåt ”Kärlek i paket”. Den gör mig glad. Trots att den är på skånska. Eller möjligen för att den är på skånska. Hur som helst: glad. Den är mitt soundtrack idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar