måndag 20 december 2010

Mycket på gång

Det är så mycket som händer nu. Som vanligt så sker alla större förändringar för mig på samma gång, mitt liv verkar fungera så. Det mesta blir bättre, allt blir bättre faktiskt. Tror jag. Men det är läskigt ändå, och rörigt och snurrigt. Just nu verkar det som att jag har så mycket att stressa över och jag längtar till julafton.
Då får jag komma hem till min familj och bli ompysslad, få maten lagad, allt man behöver göra är att sitta i en stol med en whiskey och glömma bort alla andra problem. Det är därför jag gillar julen, om jag någon gång får en egen familj och verkligen ägnar mig åt julen så som många andra gör, pyntar hemma, handlar julklappar veckor i förväg och lagar mat i timmar, då kommer jag att hata julen tror jag. Men som det är nu och som jag har vuxit upp med det så är det ganska trevligt.

Med stress och förändring och rörighet och ett gigantiskt iskallt täcke över hela världen som dämpar allting och gör att allting rör sig långsammare, så är det mest det jag drömmer om. Att bara få sitta i värme och kanske dricka och äta någonting gott med människor som jag tycker om. Det verkar som att min mentala ålder närmar sig åttiosträcket nu va?

Lyssnar mycket på den här killen just nu:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar