måndag 13 december 2010

Rensar

Gick i ide i helgen, var inne, var borta från det mesta. Det var ganska skönt att göra så. Igår åkte jag för att titta på min nya lägenhet vilket var trevligt, jag tänker på min lilla nystart i tillvaron med blandade känslor, lite rädsla men mest glädje, det blir nog bra detta.
Som ett led i allt det här gjorde jag också ett försök att radera gammalt mök igår. Gamla känsloyttringar och nonsensstatements, som detta, som alltjämt legat och skvalpat i sajberspejs, bortglömt och ignorerat. Hur kul jag än tycker att det är att plöja igenom mina gamla inlägg (och narcissistiskt nog så tycker jag faktiskt att det är kul), så känns det som att det är hög tid att få bort det där nu. Detta också kanske. Vi får se…

Hur som helst, när man läser lite gamla saker så känns det ganska underligt, det känns som en helt annan tid. En tid då jag hade en mustasch och tyckte att det var roligt att blogga om vardagssaker som porrkakor och oförståelig Internetreklam. Jag känner mig väldigt distanserad från det. Det kanske är därför det är roligt att läsa, för att det inte alls känns som att det är jag som har skrivit det.
Lite roliga saker har jag lyckats med, det står i alla fall klart, lite gamla bloggbilder nedan, tagna ur sitt sammanhang, det blir ännu roligare så tror jag.







2 kommentarer:

  1. Porrkakan är fortfarande kul. Jag gjorde en uppsjö sådana när vi bakade i korridoren för några veckor sedan till allas förtjusning

    SvaraRadera
  2. Jasså du bor på riktigt nu så att säga. I korridor? Well, grattis till detta då. E ju som bekant inte lätt att få tag i. Sen har man ju minst två hyresfria månader.

    SvaraRadera