tisdag 24 augusti 2010

.................

Det är den där tiden på året… Jag känner att jag ältar detta lite (när jag väl bloggar), men detta är min värsta tid på året. När löven blivit lite gula och när det blir lite härligt höstruskigt, det kan jag ta, jag kan till och med tycka om det, men detta…
Nej, jag är inne i lite av en dålig period får man nog lov att säga, det känns som att jag har en jävligt jobbig kulle att ta mig över. Och mer och mer, oftare och oftare, ställer jag mig frågor som ”vem är jag egentligen?” och ”vad fan håller jag på med?” och ”Har jag inte blivit en smula fet?” och annat sånt dumt.
Idag hade jag en riktig skitdag, den kändes i alla fall som en riktig skitdag till största delen. Men sen gick jag hem till Anna och Mats och hängde med hela deras familj och med mamma och Mats lagade fisk och det var jättettrevligt, då blev jag på bättre humör. Och sen, alldeles nyss, satt jag på tunnelbanan och bestämde mig för att lyssna igenom Magic Numbers nya album. Först blev jag besviken, jag lyssnade på tre låtar lagom till att jag klev av i Hökarängen och var inte helt nöjd, när jag tio minuter senare var hemma så var jag uppfylld av något som liknar tillförsikt. Jag vet inte varför, det var något hemvant fast nytt där och något med Romeos röst som gjorde att jag bara kände att nej, allt blir nog rätt bra i slutändan ändå.
Och det är därför jag älskar musik. Det är därför.

Magic Numbers "The Runaway" på spotify.

1 kommentar:

  1. well. vad ska man säga. det är en tung tid, och du är sannerligen inte ensam om att känna det. jag väntar på vändningen varje dag och vet att den kommer men hatar att inte veta när.

    SvaraRadera