torsdag 5 augusti 2010

Från öin intet nytt

Jag har hittat en lek som min brorson gillar.
Brorson
Den går ut på att jag jagar honom, spretar med fingrarna och väser. Nu låter det kanske inte så sofistikerat men han skrikskrattar så svårare än så behöver det tydligen inte vara… I övrigt lunkar det på här. Igår var jag på vinprovning, det var jag och två andra 80-talister tillsammans med alla 40-talisterna. Vi gick omedelbart i barndom och satt och pillade ihop Kinderäggsbyggsatser och fnittrade.
Ikväll blir det mer finkultur. Macbeth på Romateatern. Jag ser framför mig väldigt mycket fårskin och gamla skottska kungar på Gotländska, härligt va?

Nåväl. Solen skiner på hängmattan där ute och jag är mitt uppe i slaget mellan Shah Ala-ud-Dins arabiska styrka och Djingis Kahns Mongoler i min bok. Mycket spännande.

Allmän trivselbild

1 kommentar:

  1. Fin brorson! hoppas gotland är mysigt, vill ha en recension på boken sen.

    hej

    SvaraRadera