lördag 7 augusti 2010

Lördag

Satt och glodde lite på Teletubbies med den lille. Jag har aldrig sett det förut och jag inser att jag är tio år efter här men satan vad knäppt det var! Helt galet. Lillen satt som förtrollad och jag med. Är inte den där solbebisen i början extremt obehaglig? Jag förstår mig inte på dagens barnprogram…
Nu tar lillen en lur och jag har hållt på i en timme och letat boende till Way out west, med en internetuppkoppling som drivs av en halvdöd hamster i ett hjul och en lika knastrig mottagning på telefonen (jag står här och skriker som officerarna alltid gör i Vietnamfilmerna, i de där abnormt stora telefonlurarna. ”I need napalm on the tree line! Now, god dammit!” Typ.)
Efter att ha ringt halva Göteborg och fått en mycket klarare bild av hur staden har det med hotell, vandrarhem, hostels, krypin och bed & breakfasts så fick jag tillslut en säng i ett fyrabäddarsrum för 215 spänn natten. Efter alla mina samtal så vågar jag tippa att det är den absolut näst sista vandrarhemssängen i hela staden (det fanns en kvar i samma rum som jag förstod det, om någon vill bo med mig och två främlingar i Göteborg nästa helg, börja ringa runt! Hittar ni den sista platsen och bokar den så bjuder jag på ölen sen). Och trots att jag antagligen får dela våningssäng med tre pingstvänner som åkt till Göteborg enbart för att försöka frälsa så många syndare som möjligt under festivalen så är jag väldigt nöjd! Det känns som att jag har blåst alla hotell jag ringde som ville ha 2000 kronor per natt. Ganska härligt. Återstår gör så att ordna resan dit… Men det är en enklare fråga hoppas jag.

Jaha, och det var det mest spännande som hände den här dagen. Ganska lugnt alltså… Nästan irriterande lugnt. Men bara nästan.

4 kommentarer:

  1. manboyhandsome...du verkar ha en härlig semester! Skönt för dej det..

    SvaraRadera
  2. gratis soffplats hos mig i gbg om pingstvännerna är för galna!

    SvaraRadera
  3. De där tabbisarna är farliga. Jag kan liksom sjunka in i ett önskande om att vara så där fullkomligt oansvarig som man var som liten unge… ett tag i alla fall.

    SvaraRadera
  4. haha! jag sitter här fascinerad, konfunderad och nyfiken på vad de ska göra härnäst. slutet på introt var lätt konstigast! one pom.. two poms..three poms.. och sen börjar de räkna ner igen, allt medan pom dansar käckt. fascinerad var ordet. och lite konfunderad.

    SvaraRadera