fredag 12 november 2010

Bara ett sånt där fjantigt fredagsinlägg nu igen

Denna fredag försöker jag ignorera de smygande föraningar av förkylning som kryper i min kropp och tänka på allt det trevliga jag ska ägna de kommande dagarna åt. Jag tänker inleda helgen med att hämta upp min nya dator i eftermiddag vilket är väldigt spännande, nya prylar är ju alltid kul.
Sen blir det Cornelis på bio med insmuget rödvin i pet-flaska, utgång, 25-årsfest och fotoutställning… Det känns som att det kommer att bli riktigt bra detta!

På något sätt kändes det som ett tecken, att jag klickade på en twitterlänk och hamnade på någon sida med utdrag ur texter av Håkan Hellström, lite avundsjuk är jag på er som ska se honom imorgon, då hade det i sanning varit en perfekt helg.

Och jag dansade när jag var tolv
Och jag var högt över varje golv
Om jag inte kommer ner - spill inga tårar för mig mer


Ta mig till den där festen I stan
Där människor är som du och jag
Dom dansar högt över varje lag
Och där vill jag också va

Jag inser att det är väldigt klassiskt blogg-o-dramatiskt att sitta och skriva citat ur snyftiga poplåtar, men som sagt, det kändes lite som ett tecken detta, en föraning, eller bara en trevlig liten påminnelse om de trevligare stunderna i livet.
Så för att summera: Bra känsla på den här fredagen såhär långt, jag hoppas att ni känner det också.

1 kommentar:

  1. Själv känns det som om jag tog ett djupt andetag för två månader sedan och ännu inte andats ut.

    SvaraRadera