måndag 8 november 2010

Ett litet inlägg om film bara

Mycket film och TV-serier just nu. I veckan som gått har jag sett The social network och Somewhere, två filmer som har gemensamt att de uteslutande handlar om extremt rika och bortskämda människor och deras problem och konflikter. Jag har lite svårt att känna någon jättesympati för att filmstjärnan ser sig själv som ett misslyckande där han sitter i sin svit på Chateau Marmont eller för att världens yngste miljardär möjligen inte också är världens snällaste och populäraste människa, det har jag faktiskt. Det var mycket annat som inte riktigt stämde med de där filmerna också och jag kan inte riktigt rekommendera någon av dem.
Denna vecka kan bli så mycket bättre, denna vecka blir det två svenska filmer, på fredag premiär för Cornelis och just nu råder spänd förväntan vad gäller den. Trailern bådade gott men affischen som jag såg igår såg förjävlig ut. Guldtext, sug i blicken och ”En man. En röst. En legend.”? Det känns som ett skämt, så nu vet jag inte hur det ska gå alls…

Innan dess blir det annat dock, på onsdag ska jag gå på testvisning för Sound of noise, jag har inga förhoppningar men det känns roligt att det ges lite utrymme till filmskapare att göra experiment med lite annorlunda film. Fram till dess tittar jag på Boardwalk empire hemma vid dåtan… Vad ska jag annars ägna min höst åt?

1 kommentar:

  1. Mycket skit finns de i film väg just nu, tacka vet jag Machete :)

    SvaraRadera