söndag 28 november 2010

God natt

När man går hem genom stormen och ingen annan har hunnit trampa upp vägen ännu, när ens sneakers som man kanske borde ha bytt mot mer funktionella vinterskor blir de första att trampa upp vägen genom nysnön hem, då känns det lite speciellt.
Så slutar min kväll. Förutom att jag nu satt mig vid datorn med den sista ölen jag hade i kylen för att skriva detta. Jag har två cigaretter kvar. Jag ämnar röka dem. När de är upprökta kanske jag går och lägger mig, så vi får väl se hur långt det här inlägget blir...

#1
Jag hade roligt ikväll tror jag. Jo, det hade jag nog. Jag fick prata och diskutera, få den härliga blandning av väldigt seriösa och passionerade samtal om politik och väldigt lättsamma och viktiga samtal om relationer som det blir med en bästa vän. Och sen fick jag åka in till en klubb och jag fick prata ännu mer och dansa och dricka och flörta. Det var allt som jag kan förvänta mig av en lördagskväll antar jag.
Ibland har jag svårt att förhålla mig till att vara på en klubb, att vara berusad där och att göra hela den grejen. Med alla de vackra och de fula och de hemska och de underbara människorna känner jag mig ensam fast delaktig, en del av en enda kropp fast bara en lilltå utan en funktion. Det är en underlig känsla, och när man verkligen känner den och börjar fundera på den, då vet man att det är dags att gå hem.

#2
Och när man är hemma, när man har tänt godnatt-cigarett nummer 2 och skriver ett konstigt fylleinlägg på en blogg, då funderar man på vad det hela tjänar till egentligen. Då känns det som att man är i sitt allra mest ärliga tillstånd fast att det egentligen kanske inte är så, och man lyssnar på musik och man tror att den träffar en rakt in i hjärtat. Och man tror att man kanske kommer att se saker på ett helt annorlunda sätt när man vaknar imorgon men samtidigt vet man att det inte kommer att vara så.
Så är det.

Nu är det dags att gå och lägga sig. Ja, när jag läser igenom texten ovan så känns det helt klart som att det är dags...
God natt.

1 kommentar:

  1. E någe speciellta med en godnatt-cigg. Åtmonstone brukar jag inbilla mig det, at jag sussar bättre efter den/dem.

    SvaraRadera