torsdag 18 november 2010

God morgon

Igår upptäckte jag hur obehagligt pank jag är (jag har annars för vana att inte kolla mitt saldo, jag drar mitt kort bara och hoppas att det ska finnas en tillräcklig slant på kontot…). Jag är så där riktigt nudlar-och-havregrynsgröt-pank tills på torsdag, så är det.
Men det är ok tycker jag. Ärligt talat så är det nästan lite skönt, pengar slutar vara ett problem om man antingen är ekonomiskt oberoende eller fullkomligt utblottad, eller hur?
Trots fattigheten unnade jag mig en hel öl med Mathias och Jonas på Stampen. Vi lyssnade på jazz och diskuterade politik, vilket faktiskt är mycket trevligare och mer avslappnat än vad det låter. När diskussionen tog en riktigt revolutionär vändning och Mathias började prata om att han någon gång vill döda en polis så gick jag hem.
Och det var min kväll för den som undrar.

Det får bli lite orbajsande idag. Jag tycker inte om torsdagar den här hösten, jag måste jobba sent på torsdagar och det verkar som att det alltid regnar på torsdagar…
Idag håller jag huvudet nere, lyssnar på min musik och jobbar mot fredag.

Ps. Jag gjorde en helt gigantiskt bra Spotifylista för er som vill följa mitt exempel (mest med låtar som Bea och Zuzanne har spelat för mig visserligen, men ändå...) Den bjuder jag på! Ds.

UPPDATERAT: Jag fick ett samtal från Mathias. Han menar på att det finns en del konstiga filurer här ute i sajberspäjs som kanske inte riktigt förstår ironi. Mathias vill naturligtvis inte döda en polis. Eller, kanske vill han det men han skulle aldrig göra det och det är ju det som är det viktiga...
Eller... Enda undantaget jag kan se är om det handlar om en korrupt polis, som tagit mutor av maffian typ, och man kanske står i en skum lagerlokal och man kanske precis har fått veta att polisen inte är en god utan en ond! Och man måste ta sig därifrån och rädda tjejen och lägga fram bevisen mot maffiabossen och då måste man skjuta den onda polisen.
I det fallet känns det ju ok. Då tror jag att Mathias skulle göra det. Annars alltså inte. Bara så att ni vet, så att det inte blir några missförstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar