tisdag 2 november 2010

Egocentriskt dravel + musik

Jahaja… Det rullar på, livet. Och i en alldeles särskilt plågsam snabb-seg-snigel-räcer-fart. Det är just det som är grejen med mig just nu ska ni veta, jag surfar på, jag klarar mig fint men inte utmärkt, är ganska glad men inte lycklig, ganska deppig då och då men inte nattsvart… Och jag har svårt att bestämma mig, tar inte de jobbiga besluten om jag kan undvika dem, väntar hellre till en bättre dag. Ibland funderar jag på att genomgå en kris men sen tar jag en cigg och funderar på något annat istället.

Idag har jag i alla fall fått ett och annat gjort, sånt där som jag skjutit upp ett tag. Och i medvinden från detta inte så stora utbrott av energi satte jag mig och skrev en lista, en lista över saker jag vill uppnå, låt oss säga innan årsskiftet.
Ja, jag har alltså blivit en människa som skriver listor av det här slaget, eller, jag har nog varit en sådan människa hela tiden… Men den här gången har jag intentionen att slutföra listan! Nu utgör ju det inte någon skillnad i jämförelse med andra listor jag skrivit i och för sig. Säkerligen hade jag intentionen att fullfölja även då… Beviset på om detta har någon mening ligger alltså en bit fram i tiden, det här inlägget är alltså ganska meningslöst… Nåväl, meningslösa saker har florerat på denna blogg förut eller hur?
Poängen är alltså, för tillfället, att jag (för tillfället) är en man med ett uppdrag. Och det är det ju skönt att vara ibland. Realisationen är denna: 2010 har inte varit grymt… Visst har vi haft en del kul, jag och mina spöken, det har vi. Men på många sätt har det varit lite för stillastående, lite för avvaktande, lite för mycket ett steg fram och två steg bak och lite för grått. Så: Siktet är inställt på 2011 och jag inleder förarbetet redan nu. Det är i alla fall tanken, det är vad jag har suttit och ägnat mina tankar och funderingar åt denna kväll.
Det och musik.
Om mina tankar denna kväll framförallt är visionära så är min musiksmak en smula reaktionär denna kväll av någon anledning. Mycket Dylan har det blivit. Och så den här låten nedan. Och den är ju faktiskt underbar.

4 kommentarer:

  1. "Baby, don't worry, cause now I got your back. And every time you feel like crying, I'm gonna try and make you laugh. And if I can't, if it just hurts too bad, then we will wait for it to pass, and I will keep you company through those days so long and black."

    http://open.spotify.com/track/1WU9zdj7aROVTZ8OOkOe1c

    SvaraRadera
  2. Kolla i din mejl :)

    SvaraRadera
  3. Du förtjänar det allra bästa Jesper, och det kommer också. Man måste väl helt enkelt gå igenom de här mörkare perioderna för att till slut uppleva något annat. Under tiden får man helt enkelt glädjas över det som trots allt är fint i livet, och dom drömmar man har. En sån period har jag också just nu. Hoppas vi ses snart! kramar från kusinen

    SvaraRadera
  4. Om du tycker Catch The Wind är underbar borde du även lyssna på To Sing For You. Bara ett litet tips om du inte hört den!

    SvaraRadera