söndag 31 oktober 2010

Söndag

Jag fick precis besök av Radiotjänst. Ni vet, de som kommer och knackar på och vill veta om man har TV, har man det så vill de ha pengar, ganska mycket pengar faktiskt… Eftersom att jag mycket sällan tittar på TV utan använder min apparat till att glo på DVDer och spela TV-spel så tycker jag inte riktigt att jag ska betala alla de där pengarna, jag använder ju faktiskt inte deras tjänster. Men tydligen är det bestämt så att har man TV i sin lägenhet så ska man pröjsa, oavsett om det är en obrukbar Telefunken från 1984, betala ska man!
Så en liten fetlagd man med mustasch som var väldigt trevlig kom och knackade på idag precis när jag som bäst höll på att döda saker på min TV, så att förneka att det fanns en apparat kändes lite meningslöst. Jag gjorde dock mitt bästa för att ställa jobbiga frågor till honom en bra stund typ: ”Jag är inte skriven här och adressen där jag är skriven betalar Tv-licens, TV:n som står här inne ägs dock av mig, vem är ansvarig då?” Den lille mannen kliade sig i huvudet och gav mig väldigt mycket broschyrer som inte alls hade med mina frågor att göra. Tillslut hade vi nog båda tröttnat på varandra.

Jag: Ok, men om jag ger dig min TV nu då? Du får den. Jag gör hellre så än betalar en massa pengar för så stort behov av en TV har jag inte.
Han: Ja… Nej, det behöver du inte göra. Jag kan ju inte ta den…
Jag: Ok, men jag slänger den då, ut genom fönstret så att du ser att den är ordentligt död, slipper jag betala då?
Han: Alltså… Du behöver inte slänga din TV, om du ställer ned den i förrådet… Magasinerar den…
Jag: Och hur bevisar jag för Radiotjänst att jag har magasinerat min TV då?
Han: Det behöver du inte… Alltså, Radiotjänst måste ju tro på ditt ord då…
Jag: Jaha, vad bra, men då ställer jag ned TV:n i förrådet i eftermiddag då. Lovar.
Han: Ok… Ok! Ja, men då behöver jag väl inte skriva något här då! Vad bra! Tack för pratstunden!
Jag: Tack Själv!

Jaha, då är det väl bara att kånka ner den rackaren i källaren då, så fort jag har spelat klart det här uppdraget så ska jag fixa det…

2 kommentarer:

  1. skit i att göra det? du lurade honom, bra. behåll teven.

    SvaraRadera
  2. haha vad rolig du är Jesper. Ett så förlegat och korkat system det där! kram på dig

    SvaraRadera