måndag 4 oktober 2010

Måndag

Helgen blev aktiv nu igen, jag skulle ju ta det lugnt, vila upp mig. Nu blev det inte riktigt så. Istället blev det sena kvällar, Fasching i lördags trots att jag inte var så sugen. När nära vänner fyller 25 är det svårt att säga nej.
Och jag satt och skulle fylleblogga på tunnelbanan påväg hem, det var något raljerande om hur hemskt det var med alla brunkiga killar överallt som förstörde för alla andra. Lite för dåligt för att publicera nykter, men just då var jag helt inne i det, så inne i det att jag inte märkte att tunnelbanan passerade min station och plötsligt upptäckte att jag var i Farsta vid klockan tre på morgonen. Det var bara att vandra hela vägen hem.
Och så var min helg. Igår såg jag två dåliga filmer, Crazy Heart och Robin Hood, besvikelsen var stor. I övrigt så känns det som att dagarna rinner iväg till ingenting just nu, få saker känns meningsfulla. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att bryta den här trenden, jag vet inte alls...
Vad gör man när det känns som att höstmörkret kommer att kväva en och det ändå bara är början av Oktober? Mina dagdrömmar handlar bara om att resa bort just nu, att lämna allt och inte boka en biljett hem igen. Kunde jag så skulle jag göra det.
Nej hörni, jag behöver ett projekt, något att brinna för. Kanske ska jag ägna min måndagkväll åt att fundera på vad det skulle kunna vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar