fredag 15 oktober 2010

Fredag

Fredagfredagfredagfredag. Det känns skönt idag, jag behöver helg! Jag vet dock inte alls vad jag ska göra med min helg denna gång. Jag har inte träffat några vänner på någon vecka, jag vet inte vad någon har för sig, jag vet inte ens vad jag vill göra mer än att jag just nu vill åka hem och dricka en öl på balkongen (egentligen, eftersom att jag bor i Hökarängen, så borde jag skriva ”dricka en öl på ballen” men det känns inte som att jag kommit så långt i att acceptera min status som Hökis-bo ännu…)

Idag hade jag tänkt publicera ett inlägg om galen Amerikansk politik men det blev ganska tråkigt faktiskt. Det känns inte så överraskande med ännu en ultrakonservativ abortmotståndare/vapengalning/böghatare/osv. osv.

Men jag fnissade ändå lite när jag satt och läste om Catherine O’Donnell, en av republikanernas stigande stjärnor just nu. Min favorithändelse från hennes mycket händelserika liv var när O’Donnell stämde sin dåvarande arbetsgivare ISI för könsdiskriminering. Hon påstod att hon blivit degraderad på arbetsplatsen på grund av hennes åsikter om att kvinnor borde vara underställda män... Är inte det helt fantastiskt? Fler galningar i politiken tycker jag, jag behöver saker att skratta åt och blogga om…

Nåväl. Fredagen kan bli mycket bra och den kan bli mycket dålig. Det spritter lite i kroppen, något måste jag göra. Det kan bli en sån kväll som är fantastisk eller som är ett fullkomligt antiklimax. Vi får väl se… Tillsvidare lyssnar vi på Lights On, det känns som fredagsmusik tycker jag.

Hitta fler artister som Lights On MySpace Music

1 kommentar:

  1. Go helg med början på "ballen" Jesper. När du gör ditt traditionsenliga fredagsinlägg, då börjar helgen, känns det som. Anh, thanx for da music to begin Friday with.

    SvaraRadera