tisdag 19 oktober 2010

Oktober

Vad skriva, vad skriva… Det är Oktober. Så är det. Det är inte den bästa av månader, eller den sämsta… Eller, kanske att det är den sämsta, men det finns en viss charm med det ändå, löv som blir röda och friskhet i luften och allt det där skitsnacket. Jag pendlar friskt mellan att tycka att det är extremt deppigt och väldigt härligt just nu.
Igår morse var det i alla fall lite härligt med hösten, jag åkte min buss ut mot Värmdö och jobbet och det var precis i gryningen. Jag tror att det här är den veckan, då jag får åka till jobbet i gryningen, och det har varit ganska spektakulära gryningar… Jag gjorde en liten spellista som skulle räcka ungefär precis den tid som den där bussresan tar och jag kom till jobbet ganska glad, ganska tillfreds på ett härligt sätt.
Jag vill mena att detta är utmärkt klockan-halvåtta-på-morgonen-i-Oktober-musik, och möjligen är den helt ok andra tider på dygnet också, så ta till er den nu mina vänner.

Höstlistan

3 kommentarer:

  1. Just så. Tur att det finns de som kan spara de vackra ögonblicken i höstdeppsmånaderna.

    SvaraRadera
  2. La till listan direkt! Tack Jesper. Och du ska veta att du är inte ensam om att känna ambivalenta känslor så här på hösten. För övrigt så önskar jag att vi kan ses snart, det går för långt tid mellan gångerna. Komma och hälsa på I Göteborg nån gång? kram

    SvaraRadera