torsdag 14 oktober 2010

Äntligen!

Jag gillar ju politik, oftast i alla fall, mest av allt gillar jag den när den är en smula galen och när knäppisarna får en smula utrymme, det är ju i alla fall roligt att betrakta utifrån, eller hur?
Idag läser jag att:

1. Anton Abele får en stol i Riksdagen
2. En ny knäppgök ala Sarah Palin lever rövare i Washington.

Anton Abele är alltså 18åringen som startade en Facebook-grupp som var emot våld (enligt källor var den också kraftig motståndare till Cancer, våldtäkt och tortyr av små gulliga djur…), således blev han kändis och fick gå på MTV-galan… Någonstans i den här vevan fick yours truely faktiskt mail från den unge herren, det var något om att han behövde en fotograf illa kvickt, jag svarade aldrig på det där mailet och det var ju faktiskt en smula synd för kort därefter dök det upp ett gäng filmer där Anton krystat låtsades vara minst 30 år äldre än vad han faktiskt är (och bet sig i underläppen, såklart), jag kunde ha varit med och skapat youtubehistoria! Rackarns.


Efter att ha blivit grundligt hånad för sina klipp gjorde Anton det enda rätta och försökte stämma de som hånat honom, när det misslyckades så tog Anton lite småsurigt bort sina videoklipp. Så vi får nöja oss med en parodi, trots att verkligheten ändå var roligare...

Man ska kanske inte vara allt för hård mot Anton, han verkar vara en driven kille, det får man ge honom. Men det är också en komisk figur som nu ska vara med och driva landet, Anton Abele sätter begreppet ”lillgammal” i ett helt nytt perspektiv.
Mitt starkaste minne av honom är när han deltog i DN Påstan’s ”Hej konsument” i februari i år. Han var då ganska exakt en månad äldre än myndig och tipsade med sin vida erfarenhet om Mojitos på East och om den härliga stämningen i baren på Sturecompagniet.
I övrigt kan vi ju låta några av dem tala för sig själva:

Giorgio Armani?
Favoritfärg: Har alltid varit blått men grått och vitt har börjat bli nya favoriter nu på senare tid.

Modeförebild: Giorgio Armani.

Favoritlyxartikel: Fikonmarmelad.

Bästa huvudbonaden: Studentmössa. Det är en fantastisk accessoar som ofta får följa med människor hela livet – trots att den sällan används!

Anton Abele?
I dvd:n: Filmen “Taken” (översatt “Tagen” på svenska). Det är verkligen en film jag rekommenderar. Den skildrar människohandel på ett sätt som skulle få många människor att må illa men framför allt visar filmen hur trafficking egentligen går till.

Mitt sämsta köp någonsin: Att köpa plasma-tv redan 2003 var inte så bra. Ett par månader efter köpet hade priset halverats.


Anton köpte alltså en egen plasma-tv när han var elva år gammal. Det faktum att han gick i mellanstadiet kan ju vara en bidragande orsak till att han inte hade så bra koll på marknaden ännu… På den tittar han på Taken som alltså, för att klargöra, är en film där Liam Neeson slaktar män med luddig arabhärkomst på de mest utstuderade sätt i två timmar.

Jag vet inte med er, men jag ser fram emot fyra år med Anton i Riksdagen, nu blir det slut på gatuvåldet hörni!

Jag skulle ju skriva om Christine O’Donnell också ju… Det får bli lite senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar