fredag 29 oktober 2010

Michael Nyqvist och den sista solen


Slutade tidigt idag och halvsprang hem från tunnelbanan. Anledningen till jäktandet var solen. Som illustrerat ovan så sken den lilla rackaren in över min balkong på ett alldeles överjävligt härligt sätt denna eftermiddag och jag tänkte att med ett par dagar kvar till November så får man ta tillfället i akt.
Således ställde jag fram solstolen, hällde upp ett trevligt glas åt mig själv (Crabbie’s Ginger beer, ny favoritgrej som systembolaget bestämt sig för att bara ta in tillfälligt, prova!) och tog fram en lagom tramsig, mycket underhållande, bok som jag ännu inte läst.
Sedan satt jag där och njöt. Bättre inledning på fredagen kan jag icke tänka mig. Jag satt där och blundade och smuttade på min alkohol som Michael Nyqvist och kände mig till fullo tillfredställd.
Ikväll blir det en lugn skön kväll har jag bestämt, det blir bra det.
Ha en härlig fredagskväll bloggers!


1 kommentar:

  1. Alldeles riktigt Jesper. Man skall njuta av solen när den lille fan bestämt sig för att titta fram en novemberfredag. Det borde vara naturlag. Fint höstskägg du har låtit växa ut by da way.

    SvaraRadera