måndag 25 oktober 2010

Veckans roligaste #2 - Psychic warfare

Förra veckan blev jag inbjuden på Facebook att delta i en ”psykisk attack” mot Kulturdepartementet. Jag läste igenom inbjudan noga för lite intresserad blev man ju, den var väldigt lång, väldigt högtravande och hade passager som:

”Vi riktar även vår attack mot de allierade styrkornas undergrävande och prekariserande av villkoren för de som jobbar inom den kreativa sektorn vilka förväntas driva deras skapande som knähundar i de privata finansiärernas famnar.”

Däremot fanns inte angivet hur den psykiska attacken faktiskt skulle gå till rent praktiskt, bara att man skulle samlas utanför departementet i lördags vid 16.00, redo för attack!
Nu läser jag i DN att attacken förverkligades, den fruktansvärda terrorhandlingen utfördes genom att man ställde sig i en triangel och tyst masserade sina tinningar.
Artikeln går av någon anledning inte in på vilka skador Kulturdepartementet ådrog sig efter attacken eller vilka polisiära åtgärder som satts in mot terroristerna, men jag ser framför mig hur Lena Adelsohn Liljeroths huvud blåstes upp som i Mars Attacks och exploderade…

Jag tycker ändå att det här är ett härligt initiativ och jag tycker att det verkar vara ett skönt gäng som sysslar med den psykiska krigsföringen. Det må vara högtravande, det må vara extremt flummigt och tillgjort stundtals. Men det är också ganska roligt i jämförelse med att bara skrika och bära plakat.
Läs deras rätt så underhållande och välskrivna nyhetsbrev här.

1 kommentar:

  1. Måste vara dagens motsvarighet till svenskens berömda näve i fickan. Hoppas de drabbade fick sedvanlig svensk hjälp i en krisgrupp.

    SvaraRadera