fredag 8 oktober 2010

Fredagsblandning

Det artar sig till en bra fredag. Jag har jobbat på två olika jobb idag samt haft tid att klippa mig. Ikväll blir det väl kanske vin och bra musik och såna saker, men mest vill jag ta det lugnt. Sova länge imorgon, det längtar jag efter.

Och nu sitter jag och väntar på att få gå hem men det är en sån där liten blå stapel som ska upp till 100% som står mellan mig och min helg just nu, den lilla jäveln. Detta gör att jag för en gångs skull har tid till att blogga, och då kan jag såklart inte komma på vad jag ska skriva om...

Jag skulle kunna skriva något om hela Nobel-spektaklet, typ om vilket konstigt huvud Peter Englund har och hur ocool han är i jämförelse med den här liraren till höger (Som hette Karl Ragnar Gierow och som sade sig ha på sig sina glajjor för att inte bli bländad av fotoblixtarna...)
Men det känns ju en smula torrt.

Jag skulle kunna skriva om något fjantigt jag läste i Aftonbladet, nu när jag för en gångs skull har så mycket tid till ingenting att jag faktiskt surfar in där, typ det här:
 eller det här:
 Men det känns ju lite som att slå in öppna dörrar (och om jag har sms-tumme så vill jag faktiskt inte veta, jag lever hellre livet fullt ut tills sjukdomen konsumerar mig totalt...)

Jag skulle kunna skriva om hur mycket jag saknar Erik just nu. Han fattas mig, som jag kanske skulle hoppa upp här på skrivbordet och överspelat skrika ut just nu om jag hade förmågan att förkroppsliga en smula mer av Börje Ahlstedt (det kanske är tur att jag slipper den förmågan).
Men det blir så grötigt, dessutom är det ju mest Erik som läser den här bloggen, och han vet redan att jag saknar honom.

Nej, det blir inget av det. Det blir bara ett vanligt fredagsinlägg där jag hoppas att eventuella läsare får en behaglig, vild, vilsam, spektakulär, omskakande, underbar helg.
Hoppas att ni får det.
Vi tar en låt på det, det är väl så jag brukar göra på fredagar?
I veckan såg jag ”Into the wild”, jag hade inte sett den sedan den kom och glömt hur bra den är, en fantastisk film tycker jag. Vi tar en låt från den.

3 kommentarer:

  1. Tack för bra, lugn fredagsmusik. Finns hopp i den vilket kan behövas i denna kurs jag läser. Den där Gierow ja… tror det måste varit hans bror som bodde här i huset på andra våningen i den "finare" delen med sin fru. Tror vidare han hette Per Ragnar.

    Very well… Ska försöka helga mig lite. Har vänt på dygnet och annat iontressant. Ha're och sov länge på möra. Ska man fan i mig unna sig.

    SvaraRadera
  2. Hej Jesper. Du borde ha en bloggläsaröldrickarkväll. ja! ellerhur?

    SvaraRadera
  3. Jag tycker om öl... Absolut, vi kör på det!
    Name a time and place och jag är där med bjällror på...

    SvaraRadera