måndag 15 november 2010

Gott och blandat från helgen

Jag tog en liten bloggpaus under helgen, mest för att kunna njuta av den ordentligt. Och njuta det gjorde jag också, det var en bra helg, det var dekadent och mysigt och hemtrevligt och massor av sådana saker som helger borde vara.
Och trots att jag inte har bloggat denna helg så har det ju funnits en hel del bloggstoff. Så, saker jag funderat på under helgen, utan innebördes ordning:

Imperiet, krogen vid Skrapan på söder är som ett krogvärldens svarta hål. Stället har absolut ingen som helst personlighet och det har inte heller de människor som går dit. Det känns som den absoluta nollpunkten eller medelpunkten att vara där, det känns som att det pågår ett konstant utelivs-skådespel där med väldigt stereotypa rollkaraktärer.
Ändå lyckas jag hamna där varannan helg… Kan handla om att det ligger bra till och inte tar inträde, underligt ändå.

En bekant blev misshandlad natten till lördag efter att ha bett en tjej om en cigarett. Jag vet inte exakt vad som hände, men jag tycker att det är sjukt obehagligt när sånt händer. Ganska ofta på sista tiden får jag en känsla av att världen i något större utsträckning än vad man tror är galen.

Hittade på en ny rolig och funktionell kroglek. Rokad! heter den och den går ut på att en person plötsligt skriker ”rokad!” och att alla då måste byta plats med sina vänner och även med främlingar om man känner sig manad att flytta på främlingar. Jag och Mathias hade väldigt roligt med detta i lördags och vi kom fram till att det dessutom hjälpte oss få en bättre överblick av lokalen, rekommenderas!

Människor från Leksand pratar på ett jättekonstigt/ganska obehagligt sätt.

All mat som serveras på 7/11 smakar likadant, som sopor som man har värmt upp till en värme där igen typ av bakterie kan överleva och kryddat med väldigt mycket chilipulver.

Polaroidbilder rakt framifrån på människor som röker blir inte bättre för att människan på bilden är Matt Damon eller för att fotografen är Gus van Sant. Tråkigaste utställningen som Fotografiska har haft… Därmed inte sagt att Gus van Sant inte är en fantastisk regissör, på torsdag visas ”Elephant” på Fotografiska och den är ju faktiskt fantastisk.

Söndagsstek med hasselbackspotatis, pappas egen ättiksgurka, sås och svartvinbärsgelé kan vara det godaste som existerar, min pappa valde att laga det som farsdagsmiddag igår för att han vet hur mycket jag gillar det. Så är det att ha världens bästa pappa.

Den här låten är bra.



Det var nog inte allt jag har funderat på det, inte ens nära, men det får räcka för tillfället…

2 kommentarer:

  1. Rokad! låter jättekul, måste testas.. fungerar det på utomstående människor eller får man på käften då?

    Finns det en regelbok för detta? you know the does and donts of Rokad!

    Kanske ett bra blogg inlägg? lite public service

    SvaraRadera
  2. Rokad, ska inføra det i Karlstad så fort jag får chansen!

    SvaraRadera