onsdag 22 september 2010

God morgon

Första dagen på ett nytt jobb.
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om den saken förutom det uppenbara, det är ganska skönt att gå och lägga sig tidigt, att gå upp tidigt, att packa en matlåda... Och sen är ju det där lite jobbigt också på samma gång.
Hösten såhär långt har ju inte varit grym om jag ska vara ärlig, och det känns inte som att den kommer att bli det heller om inte något händer, så man får väl se till att något händer då? Ja, det känns ju logiskt, svårt men logiskt... Vi får väl se...
Hur som helst, den här veckan är nog årets värsta, kanske den värsta på flera år. Och nu pratar jag inte bara om mig utan om alla. Valet har påverkat alla på ett negativt sätt känns det som. Oavsett om man är nöjd med utgången eller inte så känns det som att alla har spenderat de senaste dagarna med att vara arga och att argumentera och att försvara sig och att överspekulera i olika scenarion... Det är inget någon mår bra av. Jag uppskattar att folk i större utsträckning plötsligt är intresserade av politisk debatt men snart får det lugna ned sig, för jag får den distinkta känslan att hela befolkningen är en smula slitna nu.

På den positiva sidan så är morgnarna väldigt fina på hösten, extra fina när frosten börjar komma. Så nu är det bara att börja se fram emot frosten hörrni!
Den kanske kommer tidigare i år, med Sverigedemokrater i Riksdagen och allt. Skulle jag se en artikel som påstod det i tidningen eller höra någon föreslå ett samband mellan de två så skulle jag på intet sätt bli förvånad just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar