torsdag 9 september 2010

Ovärderlig, revolutionerande information för dig som gillar att knulla

Att skriva ett blogginlägg om böcker som ”The game” och om de minst sagt tveksamma ”vetenskaper” om raggningsteknik som dykt upp de senaste åren känns ju en smula 2008… Men igår blev jag inlänkad till en sajt som fick mig att åtminstone vilja kommentera detta. Sarga heter den. Som jag förstår det så är detta med att ”sarga” någon samma sak som att skaffa en ny bekantskap. Det finns andra ”facktermer” också som ”neg” och ”inledare” allt för att maximera din chans att ”stifta en ny bekantskap”, alltså att få dra med någon hem från Kellys och skinkapå henne…
Liten fingervisning här: hittar man på nya betydelser för ord för att verka seriös och smart och om man dessutom tar fem spänn per sms för att delge sin kunskap, då är man antagligen en idiot och en fjant som ingen bör lyssna på. Men å andra sidan så riktar sig väl denna information inte till raketforskare…
Nej, detta riktar sig till alla dessa småfeta, ensama killar som inte förstår någonting om tjejer. Tjejer är för dem varelser som inte kommer från den här planeten, måhända är de från månen. De är väldigt konstiga, vill göra och prata om konstiga saker. Men ändå, de är ju så söta och det kittlar ju så skönt i underlivet när man tänker på dem. Så man vill ju ta med dem hem. Man vill ju så gärna ha en liten tjej hemma hos sig. Så bra då att det finns genvägar! Knep för den som lätt och smärtfritt vill lura människor att ligga med en! (och det vill man ju!) Guldkorn som:
”Alla förväntar sig komplimanger och har oftast en färdig undanmanöver klar för en sådan.
Överraska med någon intressant fakta - eller varför inte med något som personen inte känner igen - en kamouflerad förolämpning, dvs en neg. De avväpnar personen och demonstrerar att du inte är "överdrivet" intresserad eller påflugen vilket får personen att sänka garden.”
Så. Jävla. Smart!, tänker vi killar, man förolämpar tjejen först och främst! Då får hon inte några idéer i huvudet om att man skulle vara alldeles för intresserad!

Man läser vidare:
”Säger du En intressant sak så tycker folk som lyssnar att du sagt en intressant Sak.
Säger du Tio intressanta saker så sker något - plötsligt tycker folk att Du är intressant.”
Ja, det är ju helt logiskt! Tio saker är fler saker än en sak… Att jag inte tänkt på det innan! Dessutom älskar ju folk killar som står och spyr ur sig fakta och inte lyssnar på vad någon annan har att säga, eller hur?

Larvig hatt - också ett bra knep! Vem blir inte intresserad av kille i larvig hatt?!
 När man nu har skapat ett intresse tänker man, hur ska jag då seal the deal? Vad ger mig en edge över alla andra som också har läst Illustrerad vetenskap och memorerat tio intressanta fakta?
Jo! Med (vetenskapligt bevisade!) psykologiska knep såklart!
Till exempel:
”Skall du närma dig en kvinna så gör det alltid från sidan. Framifrån och bakifrån finns det inbyggda varningsbeteenden för medan du från sidan inte utgör något hot utan istället snarare inger förtroende.”
Ovärderlig information! Nu är det bara att börja cirkulera runt dansgolvet och vänta tills man får en sida vänd mot sig, då springer man fram med en snabb förolämpning och sen har man praktiskt taget halva inne!
Hur träffade folk varandra innan genierna bakom den här vetenskapen kom ut med sina alster?
Det kan man verkligen fråga sig…

5 kommentarer:

  1. haha...detta gjorde min, annars så trötta morgon! uttrycket "skinka på henne" borde för övrigt föbjudas. hua.

    SvaraRadera
  2. Allt det där är ljug. Jag har förolämpat dig i många år utan att du någonsin antytt att jag skulle vara intressant

    SvaraRadera
  3. Undra vilka tjejer som faller för dom där knepen? Om jag hade varit kille hade jag nog inte velat ha en sån tjej iaf...

    SvaraRadera
  4. Sju särdeles komplicerat. Geller ju att komma på't… vilken sida som reagerar på vad och hur? Om Erik vill framstå som "intressant" i en diskussion med dig; vilken sida skall han börja förolämpa dig från då? Är det samma sida som hos tjejer? Och hur ska man veta vilket sorts "intresse" man väcker då? Kärlek&erotik-intresse eller Intelligens-intresset?

    Gosh! Här finns pengar att tjäna… om jag bara vetat bättre själv…

    SvaraRadera
  5. helt fantastiskt! det kommer tårar i ögonen och mina facebook-skadade fingrar letar efter en like-knapp.
    låt mig dessutom mentalt klappa händerna åt uttrycket "skinka på"! du lär mig så mycket, jesper.
    tack och adjö!

    SvaraRadera