fredag 10 september 2010

Nördfredag

Jaha. Vilken skoj fredagkväll det här blir då… Jag tröttnar ganska snabbt på att ligga hemma på detta sätt trots alla olika sätt jag har att förströ mig på. Idag har jag spelat ett av de bästa TV-spelen jag lirat på länge, Oblivion, i några timmar. Det är ett sånt där spel som aldrig tar slut och aldrig blir tråkigt, jag tror att jag har kommit halvvägs nu efter x antal slösade/väl investerade timmar. Därefter glodde jag på ”Kick-Ass” och det var ju en underhållande liten film får jag säga, totalnördig, överdrivet våldsam och krystat Tarrantinosk på ett ganska härligt sätt.
Så, nördfredag alltså. Det är vad det blev idag, jag ska bli frisk till imorgon har jag bestämt så att jag kan gå på fotografiska och följa upp det med vin, det är planen. Jag hoppas att eventuella läsare har roligare saker för sig ikväll än vad jag har.

Ps. Man får tid till att göra sånt som man annars inte gör när man är sjuk. Idag fann jag mig sitta och titta igenom rätt många av mina bilder, det brukar jag sällan göra annars. Det är ganska härligt när man kollar på alla samtidigt och ser att det finns en och annan vettig bild där faktiskt… Två favoriter här nedan, bara för att… Ds.

3 kommentarer:

  1. hellre bra nördfredag än dålig partyfredag!

    SvaraRadera
  2. snygga alster! Vi gillar´t. säg till nästa gång.. vi alla gillar nördfredagar :)

    SvaraRadera
  3. Du tar alltid bra pics.

    Och apropå Hoffmaestro & Chraa så köpte jag den för att "alla" tyckte de var bra. De kom till Kulturmejeriet i Lund – om jag nu minns rätt? – men den där wow-känslan infann sig aldrig. Jo förutom en låt. Å andra sidan kan sådant som måste växa till sig bli bättre därmed. Vi får la se, som de säger i Götet.

    SvaraRadera