onsdag 8 september 2010

Två tips mest

Jag gick på bio med Mathias och Valeria igår för att se ”Armadillo”, en dokumentär om danska ISAF-soldater i Afgahnistan. Det var en bra film, extremt obehaglig på sina ställen tyckte jag. Jag har så svårt att förstå att man skickar de här pojkarna dit med löften om det stora äventyret. Det finns mycket med det där som inte är helt lätt att förstå…
När jag kom hem så såg jag en mer lättsam dokumentär, ”Man on wire”. Så fantastiskt fin den var, jag kände mig inspirerad av den filmen. Finns på SVTplay i ett par veckor.



Bara några tips där alltså. Annars mår jag ganska fint tycker jag, under omständigheterna. Alltså att det är höst och att jag är oviss om framtiden, där har ni omständigheterna.
I förrgår la jag mig i badet för första gången sedan jag flyttade hit, jag hade varit ute och gått i kylan och det var ganska skönt. Men det kändes som en sån sak som verkligen hör kylan och vintern till, ändå var det helt ok. Det är en övergripande känsla av att något saknas utan att man vet vad, och så brukar det vara på hösten. Jag vet inte varför det är så men så är det.
Fan, nu har jag inte så mycket att säga igen känner jag… Jag återkommer med något mer konkret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar