tisdag 22 december 2009

Arlanda




Har alltid gillat flygplatser och att flyga. Det kan vara jobbigt också såklart men det finns ändå en härlig känsla på flygplatser på nåt sätt.

Någon väldigt tråkig TV-krönikör från Expressen som jag har glömt namnet på skrev massa skit igår om att "Love actually" sänds nu i samband med julen. En tråkig, stereotyp klyscha tyckte han (något man såklart inte kan säga om bittra TV-krönikörer...)
Jag tycker att han har fel och jag tycker att Love actually är en modern klassiker i all sin klyschighet. Och den filmen slutar på just en flygplats. Det är den där romantiserade bilden av flygplatser som jag gillar, bara någon enda gång skulle jag vilja att någon sprang in i mina armar vid ankomstterminalen eller ta ett tårdrypande farväl vid gaten, bara för att få känna lite av den där mitt-liv-är-en-film-känslan... Nu ska jag lyfta.




6 kommentarer:

  1. Jag känner så med dig. "Love Actually" är en fin film som alltid får mig i julstämning. Just flygplatsscenerna får mig också att vilja ha någon som kan komma springande in i mina armar vid ankomstterminalen... Och jag kan inte hjälpa det, men varje gång det kommer till "to me, you are perfect"-delen av filmen, gör det lite ont i hjärtat för att det är så fint.
    Hoppas att du/ni får en trevlig resa. God jul!

    SvaraRadera
  2. när du kommer hem ska jag springa in i dina armar

    SvaraRadera
  3. lessen, men jag tycker det är svårt att läsa din nya blogg. annars tycker jag att du skriver förbannat bra!

    SvaraRadera
  4. Du vet ju att jag tycker Love Actually är mysig. Men visst kan man tycka det är lite woddyallenskt/kaypollakskt att försöka få in så många scener med unga vackra flickor som till varje pris vill ligga med fula, knarriga gamla gubbar.

    Sen kunde de väl skippat Hugh Grants mumlande "bagger, bagger". Det har vi väl ändå sett förut och mått illa av.

    Men annars är den så mysig så....

    SvaraRadera
  5. Nästa jul ska någon fantastisk vänta på mig när jag kommer hem med flyget. Nu är det bestämt!

    SvaraRadera
  6. Har du stulit med dig stylebymats-mats bebis på resan?

    SvaraRadera