fredag 25 december 2009

Dan efter Dan

Nu är julen slut. Skönt. Här i Wien är det 15 grader varmt så det känns ändå inte så juligt.

Dessutom är verkligen allt stängt här idag, tydligen är det här ett land där man firar jul till minne av Jesu födelse, och affärerna ska vara stängda på hans födelsedag för det har Jesus sagt.

Så idag tar jag det väldigt lugnt. Kanske en liten promenad snart men annars siktar jag på att röra mig mellan säng-soffa-badkar och spendera hela dagen i horisontalläge...

Jag har dock börjat blicka fram mot nyår. Och därmed också bakåt på gångna nyårsfester. Jag har nästan alltid haft roligt på nyår. Bra fester, bra människor, det har alltid löst sig till det bästa. Därför är jag inte orolig, det blir nog kul i år också.

Jag har en nyårshistoria som jag aldrig har tagit upp på bloggen, jag satt och skrev ned den nu. En sån där historia dom jag undrar över ibland, var det verkligen så eller har jag drömt det? Den får ni i alla fall om ett par dagar. (härligt med en cliffhanger va?!)

Det har varit en fin jul, inte så mycket bloggmaterial här dock för jag känner mig lugn och harmonisk och det är inte så mycket som händer, och det kan man ju inte skriva om.

En julbild från igår:



Nu tar jag en liten promenad genom den här spökstan.

4 kommentarer:

  1. Filmtips: "Bright Star" en biopic om John Keats. Långsam men väldigt, väldigt vackert foto. /A.

    SvaraRadera
  2. Faktiskt är det riktigt trevligt att läsa att någon, just på din blogg, Du, är harmonisk. Smittar på nå' vis av sig. Känner att jag måste besöka den staden, Wien. Var evigheter sedan.

    SvaraRadera
  3. vad mysiga ni är! det kan ju faktiskt vara en av dom söööötaste ungarna. FASHION! (och god jul också, du gör rätt i horisontalläge idag)

    SvaraRadera
  4. förresten... snygg slips!

    SvaraRadera