torsdag 31 december 2009

Ring klocka, ring

Ja, det är lite si och så med bloggen just nu som ni ser, om det här
blir publicerat utan att radbrytningsmonstret från helvetet får ha
ett finger med i spelet så kanske det funkar som det ska sen...

Jag är uppvaknad nu såhär på nyårsaftonsdagen eller vad det heter
och det har inte varit mindre än en underbar morgon.

Nu är det en sån där dag då man har en massa saker att fixa och jag
älskar såna dagar!
Idag ska jag:

- ta en promenad till Liljeholmen och trängas på systemet och i
mataffär därför att jag inte har någon framförhållning.

- Laga Österrikisk potatissallad till middagen.

- noggrant välja ut kvällens outfit.

- noggrant tvaga mig och se till att jag är fin och doftar gott.

- noggrant planera kvällens drickande.

Sista punkten är otroligt viktig för en bra nyårsafton. Det gäller
att varken överdriva eller underdriva.

Berätta nu hur er nyår ser ut och bjud mig på en fest eller två så
att jag kan fly om festen jag ska på visar sig vara Mathias
klasskompisar som har kopplat ihop sina datorer och spelar wow...
Vad ska ni hitta på för nåt skoj?

3 kommentarer:

  1. potatisgratäng, oxfilé och bea, skumpa, vitt, trevligt men litet sällskap och vacker musik. jag lovar att du inte blir besviken.

    alltså. fest i täby. kom.

    SvaraRadera
  2. Åh! Jag älskar att du använder frasen ".. från helvete"! Det låter ju totalt vrickat ser jag nu när jag läser det, men det är ju ett alldeles förträffligt uttryck. Strunt i det nu, haha.. Gott nytt år iallafall, och hoppas att du träffar någon som gör januarimörkret lite ljusare.

    SvaraRadera
  3. Gott nytt år du tappre man!

    SvaraRadera