tisdag 22 december 2009

Avatar


Ok, så efter nästan tre timmar har jag tagit av mig 3Dglasögonen och återvänt till verkligheten.

Och nu måste jag ju skriva om detta. Jag ska fatta mig kort, James Cameron vet hur man gör film.
Så var det med den saken. Avatar var inget mindre än en mäktig och fångande upplevelse från början till slut. Och man kan vara kritisk och peka på klyschor och stereotypa karaktärer och lite väl utdragna 3D-boostade kameraåkningar genom häftiga miljöer, men det är det storfilmer är byggda av och jag ser inget fel med det i det här sammanhanget.

Jag blev inte besviken. Och det trodde jag ju ärligt talat att jag skulle bli. Jag satt naglad filmen igenom och jag kände med de där blå utomjordingarna, det gjorde jag... Så om ni inte har sett Avatar så tycker jag att ni ska göra det och jag tycker att ni ska se den i 3D.

Det var det. Nu ska jag hem och packa.


2 kommentarer:

  1. bra att filmen var bra=)
    Nu ska jag gå till jobbet..och du ska på semester. Ha en fin resa..vi hörs! Kram påräj

    SvaraRadera
  2. grymt bra film! :) dock ser ju alla väldigt "coola" ut när man ser på filmen, hehe, kunde inte sluta skratta :P

    SvaraRadera