tisdag 29 december 2009

Blandbandad i filmen som är mitt liv

Härlig musik räddar mig såhär på en tisdag då det är släckt och tyst på kontoret. Vårt kontorslandskap har en uppsättning lysrör för varje plats och just nu är det bara mina som är tända här. Det känns bra, hade mitt liv varit en film (jag vill ju gärna att det ska vara det) så hade det varit scenen där huvudpersonen i den politiska thrillern sitter ensam mitt i natten på tidningsredaktionen och arbetar vilket illustreras av en ensam sådan där grön bibliotekslampa som står tänd bredvid honom och en massa ihopknycklade kaffekoppar av plast. Dessutom tänker jag mig att jag i så fall skulle ha vit skjorta med uppkavlade ärmar och kanske hänglsen?

Nu är det inte riktigt så.

Men musiken är på riktigt. Jag har på allvar lyssnat igenom alla spellistor jag fick av er för några veckor sedan samt några som jag fått av kompisar och ett ”blandband” som jag fick på mail, gjort för mig! Jag känner mig väldigt smickrad! Ingen har gjort ett blandband åt mig förut...

Låtar som jag gillar och som är nya i mitt eget lilla musikuniversum: (det finns många fler men jag tror inte ni orkar med mer än tre)











Tack!

3 kommentarer:

  1. Little Lion Man har jag lyssnat på minst en gång om dagen den här hösten/vintern!
    Här får du ngt helt annat.
    http://open.spotify.com/track/609lq6UG5YEoZ0LvRliMhy

    Gillar din blogg. Vi har levt samma typ av liv ett tag, fast ändå inte. Nu kliver jag av singelkarusellen med allt vad det innebär. Det gör du med så småningom, det sker när man minst anar det.
    Ha det bäst!
    P.S. Visa mer av dina bilder, dom är grymma.

    SvaraRadera
  2. Slow show är klart med på topp fem över bästa låtar någonsin. herregud vilket underbart band national är!

    SvaraRadera
  3. http://www.youtube.com/watch?v=Yv_dCH2WEvk

    SvaraRadera