söndag 27 december 2009

Bonustiden




Känner mig lite smårufsig och sliten... Kom hem till Stockholm och jäktade längs vidriga gator i stan kryssandes mellan turister ömsom svettig ömsom iskall och tillslut kom jag hem.
Bara för att rusa iväg igen.
Har man skilda föräldrar så ska man fira jul två gånger och ikväll är det dags för nummer två.. Trevligt visserligen men ibland vill man bara sjunka ned i soffan och se en skitdålig film, eller hur?

Imorgon börjar sista veckan på det här året, men det är en bonusvecka, visste ni det? Det blir vecka 53 imorgon, ska inte ett år ha 52 veckor? Det här året har i alla fall 53 och därför har jag bestämt att nästa vecka innan nyår är bonus, extraliv... Man behöver inte åstadkomma någonting alls nästa vecka, men man har en chans att styra upp alla saker som man borde ha fått gjorda under det här året men som aldrig blev av, kan vi inte säga så? Kan vi bestämma det?
Ok?
Ok.

6 kommentarer:

  1. Jäkla bra idé!

    Å det där med följden av skilsmässor stämmer. I know.

    SvaraRadera
  2. Funkar fint för mig! Då tycker jag att vi kan lägga till att det som händer nästa vecka inte har hänt (om man inte vill det förstås, då har det hänt..hm), för tänk på att det är nyår! Då slår vi klackarna i taket, och sen kan vi ev glömma det! Jag kör på det iaf.

    SvaraRadera
  3. Det vettigaste någon sagt på länge. Jag är på!

    SvaraRadera