måndag 5 juli 2010

Beefar en smula med sverigedemokraterna

Jag höll ju nästan helt på att glömma att fira Independence day igår! Ve och fasa! Men bara nästan...

Idag är jag på jobbet, det är ju inte så kul, men så länge det är mulet ute känns det ok tycker jag. Men just för tillfället har jag inte så värst mycket att stå i här, jag sitter mest och lyssnar på klassisk musik (det kändes som en sån dag) och surfar runt. Jag har fastnat i mången kommentarstrådar på facebook idag. Speciellt politiska sådana. Det är både obehagligt och roligt att följa Sverigedemokraternas framfart på nätet tycker jag, jag hamnar i en stavfelsbesudlad tråd med titeln ”Om alla partier vägrar ta debatt om invandringen, hur påverkas valutgången?” och blir nästan tvungen att skriva ett långt svar till en viss Jimi Krånglin(varför har de alltid så ”spännande” namn, de här extremisterna?)
En snabb googling på Jimi visar att han är på plats 17 på SDs lista till kommunfullmäktige i malmö, att han aldrig är lyckligare än när han lyssnar på Jussi Björling och att han tycker att det vore urfräckt att vara med och bygga en asakyrka (och att han kallar människor för ”broder” på ett rätt så obehagligt sätt).

I helgen diskuterade jag det här med riksdagsvalet på facebook. 80000 röstberättigade har ”röstat” där och SD har 18 procent. Jag frågade mig då hur det är möjligt, men tycker mig se svaret i Jimi Krånglin. Medan riktiga politiker förhoppningsvis är ute och arbetar med politiska frågor verkar han inte göra annat än att skriva inlägg på facebook... Det är väl så de jobbar antar jag. Är det inte obehagligt?
Jag får ont i magen av alltihop faktiskt.

Nu ska jag gå ganska tidigt från jobbet och åka in för en öl med Mathias i solen tror jag, det blir bra det.

2 kommentarer:

  1. Som det egghead jag är – i viss omfattning åtminstone – läste jag hela ditt inlägg nu innan jag ska powernapa (försvenskning) å sen läsa lite juridik. Lite impande att du lyckas hålla dig så saklig. Inga tasksparkar. Bravo!

    SvaraRadera
  2. Vad klok du är Jesper, det var verkligen ett jättebra inlägg =)

    SvaraRadera