onsdag 21 juli 2010

Drömmen om semester

Jag spenderade hela dagen igår med att städa min gamla lägenhet. Det var jobbigt. Det var skittråkigt. Men jag gjorde det bra och fick städningen godkänd av killen jag hyrde av, han hade semester och var mest irriterad för att han var tvungen att lämna Värmdö så han tog en snabb titt och sa OK. Jag blev nästan lite besviken, här har man stått och pillat bort hår från golvbrunnen i badrummet med tops helt i onödan! Så kändes det en stund, men nu är jag mest nöjd med att hela den jävla flytten är ÖVER.
Så hejdå Aspudden. Hejdå taket och katten som kom och hälsade på mig ibland. Hejdå Vinterviken, hejdå liljeholmens centrum, hejdå pizzeria Rijeka (40 spänn för en hawaii!).
Hejdå lägenhet.

Och hej kaos...


Men jag struntar i det nu, det får vara kaos, jag bryr mig inte. Jag har ändå bara några sketna timmar kvar tills vi sitter på det där planet och till semestern. Jag har varit och friserat mig, semesterkort har mitt hår blivit och det kändes som början, det kändes bra.
Framförallt längtar jag till i morgon kväll, när vi äter vår första middag, när vi hunnit bli en smula lulliga redan innan maten kommer, när vi skålar och ser hela semestern framför oss. Jag har skrivit om det förut va? Det blir inte mycket härligare än så, den där första kvällen på resan, då är det som bäst, och den kvällen är i morgon. Jag längtar.

1 kommentar:

  1. Bra låtval. Bo Kaspers e bra. Låten e lagomt inlullande in i den underbara semesterdimman. Ha det underbart i Wien.

    SvaraRadera