fredag 16 juli 2010

Fredag

Jag har nyligen inset hur jobbiga och stressiga de nästföljande fem dagarna kommer att bli. Allt ska liksom hända på en gång, flytt och jobb och...
Nej det är väl bara det kanske.
Men det är inte så bara det. Jag ska ju packa och flytta allting och flyttstäda och samtidigt försöka få två resereportage klara, innan torsdag.
Någon del av mig tycker väl att det är lite trevligt att det blir så stressigt precis innan jag åker, då blir ju faktiskt semestern härligare sen. Men mest vill jag bara slippa nu.
Just nu vill jag slippa det mesta.
Jag vill slippa vara här på det här kontoret som jag börjat förakta. Jag vill slippa vara hemma i en 35gradig lägenhet. Jag vill slippa vara på f12 eller trädgården eller Debaser eller någon annanstans där man ska göra sig till.
Jag vill slippa prata med människor som jag inte verkligen vill prata med. Jag vill slippa gå på dejter. Jag vill slippa ha meningslöst sex. Jag vill slippa laga mat ensam.

Jag vill slippa vara orolig.

Det var allt jag vill slippa. Kanske lite motsägelsefullt, kanske inte helt sant alla gånger, men just nu kändes det precis så. Jag hoppas att ni har en lite mer positiv, härlig fredagkväll.

Har lyssnat mycket på Regina Spektor idag föresten. Igår spelade hon på Arvika såg jag, någon som var där?

1 kommentar:

  1. "Fantasy is what you want, reality is what you need."

    SvaraRadera