onsdag 14 juli 2010

Onsdag

Ikväll är jag glad, ikväll blir det en bra kväll tror jag.
En gammal vän som sedan länge har varit som osynlig för mig och många andra har från ingenstans stuckit upp sitt huvud över ytan och hört av sig. Ikväll blir det så någon slags reunion-öl, om man nu ska se dramatiskt på det hela (och det ska man väl?!).
Egentligen är det väl ingen stor grej med några kompisar som inte har setts på något år och som går ut och tar en öl. Men det är inte heller en stor grej hur man glider ifrån varandra och omärkligt hörs mindre och mindre. Man gör ingen stor affär av det, sådant är väl livet? Men när man tänker efter på alla roliga saker man har gjort och allt man varit med om tillsammans så är det inte alls någon obetydlig sak.
Därför är jag glad och därför ska det bli trevligt att ses igen, oavsett om det bara är en engångsföreteelse.

Utöver det så är det något jag inte kan sluta fundera på idag.
Igår fick jag en idé.
Först kändes den dum och ogenomförbar men ju mer jag tänker på det desto bättre känns den. Det kan vara så att det är en riktigt bra idé men av någon anledning känns det helt orealistiskt att jag skulle realisera den... Och när det känns så så blir jag sur på mig själv och tänker att jo för fan, nu ska jag göra detta!
Så vi får väl se, det kan bli mycket bra...

1 kommentar: