måndag 19 juli 2010

Utflyttad och inflyttad

Jag har precis blivit klar med att flytta. Eller. Jag har de inte så obetydliga detaljerna kvar att flyttstäda min gamla lägenhet och att se till att den nya blir något som man vill bo i, men en sak i taget.
Detta är också anledningen till att jag har bloggat lite dåligt. Jag har packat och fixat och grejat och mellan varven har jag jobbat.
Nu börjar jag närma mig slutet. Tre dagar kvar till Wien, och sen får det lov att vara ett litet kaos här i min nya lägenhet när jag åker, det är något jag tänker göra till ett senare problem.

Att flytta är ju inte på något sätt roligt, jag har slitit som ett litet djur idag, men man hittar onekligen lite saker som är roliga. Saker som man stoppar undan i skåp och lägger i lådor och inte tar fram så ofta. Typ härliga minnen:




Eller saker som bara är förbryllande. Var fan har jag fått den här ifrån?




Eller de två solstolar som jag hittade i ett hörn. Varför hade jag glömt dem? De hade kunnat göra mina frukostar på taket perfekta och nu är det försent. Fan!





Och dom här. Dom har inte sett action på ett tag nu...





Tillslut var allt i alla fall packat och då kändes det lite futtigt. Att hela ens liv, alla prylar man samlat på sig på 25 år, får plats i ett flyttsläp. (jag ställde hockeyspelet längst ut för att känna mig ung, jag tror aldrig att jag har öppnat lådan annars)



Jaja. Nu sitter jag på balkongen (jag har balkong nu, yay!) och tar igen mig en smula. Svettig och rufsig och trött är jag men jag känner mig väldigt nöjd. Nu är i alla fall den där lägenhetsgrejen omhändertagen.
Check.

UPPDATERAT: Ja! Bra där Lundakille som kommenterade såhär: "Vad blir det för musik till detta sitter jag å undrar av nån anledning som ta mig tusan köpte Doris (Svenssons) "LP" som det hette från 1970 Did you give the world some love today baby. Nu blir det cigg genom fönstret här i Lund."
Jag packar upp stereon först och spelar denna som första låt i min nya lya:
http://open.spotify.com/track/3xiWDmJiJrePbb4jx87WnB

1 kommentar:

  1. Grattis till balkongen och använd nu Die Sonnenstuhlen eller vad 17 det kan heta auf deutsch. Vad blir det för musik till detta sitter jag å undrar av nån anledning som ta mig tusan köpte Doris (Svenssons) "LP" som det hette från 1970 Did you give the world some love today baby. Nu blir det cigg genom fönstret här i Lund.

    SvaraRadera