onsdag 28 juli 2010

Semester, dag 7

Mycket bra semesterdag idag! Vi delade upp oss i tjejerna mot killarna och tävlade i vilka som kunde vara mest turistiga.
Betty och Zuzanne åkte och tittade på ett slott, jag och Erik begav oss till Naturhistoriska för att titta på skelett och sånt.

På naturhistoriska gick vi runt med händerna knäppta bakom ryggen och kände oss otroligt smarta och viktiga. Vi såg spännande saker från mången tidsålder.

Dessutom! Kryptonit! Vi var minst sagt hänförda…


Efter att ha spenderat ett par timmar gloendes på gamla stenar var vi väldigt törstiga, så vi gick till ett välkänt och snoffsigt drinkställe (Alla städer har en bar där Hemingway brukade hänga, det här är den baren) och köpte varsin manlig drink i chockrosa.


Och det var väl hela min dag såhär långt. Vi har även ätit schnitzel igen, man kan aldrig få för många schnitzlar på en Wien-resa, och nu är vi rätt så smålulliga och har försatt oss i förfestläge.
Vi lever ett bra liv här i Wien. Ett mycket bra liv.

2 kommentarer:

  1. Hade jag varit där så antar jag att jag köpt de där österrikiska rånen Mannerschnitten för de e gött till kaffet.

    Annars… Jäkligt fina bilder på ett lika fint liv.

    SvaraRadera
  2. bra jobbat killar!, fan va jag skulle gå för en schnitzel asså.. man gillar ju schnitzel.

    SvaraRadera