måndag 12 juli 2010

I väntan på ett tåg bara

Sitter på Lindes tvärbanestation och väntar på tåget, det har jag gjort flitigt den senaste månaden känns det som. Många VM-matcher har setts hos Erik och varje gång har jag suttit här efteråt.
Det är nästan aldrig någon här och det är väldigt tyst, det känns lite som att man sitter och väntar på ett tåg i någon liten landsort.

Jag känner mig rastlös. Orolig. Det har jag gjort både idag och igår och jag vet inte riktigt vad jag ska skylla det på. Om det kan vara försenad bakis-ångest eller möjligen den sjuka värmen som jag i övrigt inte ska klaga på. Kanske är det för att våra mysiga fotbollskvällar är över för den här gången eller för att saker och ting i stort känns ganska ostrukturerade i mitt liv för tillfället.
Jag vet inte.
Mest vill jag komma iväg nu, åka på min Wien-resa och bara vara borta ett tag.
Men nu ska jag inte klaga så mycket, det är svårt ändå, såna här kvällar. För när jag kommer hem från mina fotbollskvällar hos Erik så promenerar jag alltid från Liljeholmen och sedan sitter jag på mitt tak och jag röker mina cigaretter och lyssnar på min musik. Och hur jag än mår så kan jag inte vara annat än nöjd då. Nöjd för att jag kan sitta där i linne utan att frysa och nöjd för att sommarlovs-kidsen stojar nere på gatan och för att jag kan betrakta dem lite på avstånd, nöjd för att det är mitt i Juli och för att det bästa av sommaren ändå är kvar.

Nu kommer tåget.

5 kommentarer:

  1. Gud ja vad tomt det blir, jag menar 4 år är en lång tid att vänta. men det är nog därför det är så jäkla kul antar jag.


    måste få se det där mysiga taket sen!

    SvaraRadera
  2. Blir det ngt Arvika för dig? Lät nästan som att det behövdes lite :) /a.

    SvaraRadera
  3. Du är allt altruism personifierad som lägger dig på en handduk upp på ett rostangripet tak. Kan det inte bli jäkligt hett? Fast bra utsikt och underbar frihetskänsla kan tänkas.

    SvaraRadera
  4. Hamnade här av en slump. Läste ditt inlägg, och sen några till. Du skriver så att man känner sommaren. Så eftersom jag inte har någon impulskontroll undrar jag om du har lust att ta en promenad eller en öl någon sommarkväll?

    Jag är rätt snäll och inte så mycket knäppare än jag verkar.

    SvaraRadera
  5. Micke! Kul att höra av dig, du får väl titta förbi så tar vi en öl eller två. Det måste vi göra snart!

    Anonym: Inget Arvika, det var helt enkelt inte tillräckligt bra tycker jag, det enda jag verkligen gillade var Regina Spektor och henne har jag redan sett två gånger...

    Lundakille: Visst blir det lite varmt, men det är det där härliga med att bara kliva ut genom sitt fönster och plantera sig där som jag gillar med det.

    Hanna: Du låter inte så knäpp kan jag inte påstå, maila mig så kanske vi kan ta den där ölen någon gång... jesper@jesperlindstrom.se

    SvaraRadera