lördag 3 juli 2010

Mathias

Kanske går jag ut och slirar med Mathias ikväll trots snuva. Jag pratade med pöjken på telefon tidigare, när man har varit vänner så länge som vi har så lär man känna varandra, jag vet precis hur Mathias fungerar, åtminstone på telefon. Därav var jag lite avvaktande med att berätta för Mathias att jag är lite förkyld, han är nämnligen en sån där person som aldrig någonsin blir sjuk. När så någon annan blir sjuk är han inte sen att antyda detta...
Det har uppstått en konstig situation oss emellan just när det gäller detta ämne, det är väldigt underligt:

J: Näe, jag är lite småkrasslig så vi får se hur det blir ikväll.
M: Jaha...
J: Mmm...
M: Fan, du är sjuk ganska ofta va?
J: Nä! Jag är inte sjuk så ofta, nu var det faktiskt jättelänge sedan.
M: Mmm...
J: Alltså. Jag har ju inte varit hemma från jobbet eller så på jättelänge.
M: Nej... Det kan ju handla om hur man äter, det där...
J: Ja...
M: Eller hur man har det hemma, om man städar ordentligt och så du vet...
J: JA! Jag vet, OK?!
M: Du kanske borde börja träna mer...
J: Ja, jag fattar, va fan!!

Ungefär så. Lite gulligt är det ju, jag antar att det kommer ur oro från hans sida, men lite jobbigt också.
Ikväll har Mathias i alla fall flickvänsfri kväll och tillåts springa ute med sina vänner. Jag minns själv hur jag vårdade såna kvällar ömt när jag hade flickvän, och nu för tiden önskar jag allt oftare att jag hade en tjej att stanna hemma och se på TV med, sånt är livet...
Men ikväll är det bara vi. Mathias skickade precis låten nedan till mig på Spotify, det kan nog bli en trevlig kväll.

2 kommentarer:

  1. Nu har det jag ska skriva ju inget att göra med ditt inlägg. Eller jo, lite. För nu sitter jag och njuter av din spellista du gjorde för din vän Erik när han fyllde år.

    Brukar försöka hålla mig men nu måste jag skriva det. Du är ta mig fan otrolig när det gäller musiksmak. Sicken bredd i både tid och stil. Ja ja, som du brukar skriva. *Lyssnar vidare*

    SvaraRadera
  2. Din blogg är så sjukt bra. ville bara säga det och sluta inte blogga!!

    SvaraRadera