fredag 2 juli 2010

Ikväll

Jag sitter och ser fotbollen, det är så härligt med all den här fotbollen... Kanske blir det inte mycket roligare än så ikväll ändå. Jag har insett att det nog ändå inte skulle bli så kul att gå ut och snörvla på det här sättet. Jag satsar allt på att friskna till över natten och skaka mina lurviga imorgon istället!
Och vad ska ni göra ikväll frågar jag då pliktskyldigt, och kanske lite för sent den här gången.
Säkert ska ni ha trevligt i sommarkvällen, antagligen sitter ni på olika picknicks nu och dricker rödvin. Det tror jag att ni gör. Troligen ska ni vidare till fester där ni ska bli alldeles lagom berusade med era bästa vänner.
Och sen, sen träffar ni någon som är alldeles fantastisk, och tidigt imorgon när solen är på väg upp så går ni genom en lummig förort med den personen på väg hem.

Så tror jag att era kvällar blir, bra va?
Själv ska jag se min fotboll och sen kanske en av de där filmerna som jag nämnde tidigare, sen ska jag sova.
Det blir också bra.

6 kommentarer:

  1. Vet inte riktigt vad jag vill göra efter denna arbetsdag då äldreboendet mer liknade en avdelning på vårt mentalsjukhus S:t Lars. Jo, jag skall lyss till den Spotify-lista du värmt upp dina nya liurar med.

    SvaraRadera
  2. Jag gör ingenting... lyssnar på Johnossi och tittar på några fåglar som bygger bo i ett träd här utanför. Satsar också på att hitta på nåt kul imorgon kväll i stället.

    SvaraRadera
  3. Kom precis hem från jobbet, tolvtimmarspass i restaurangen, samma sak imorgon. Vinner jag nåt slags pris för mest deprimerande helg?

    SvaraRadera
  4. Jahaja. Men det säger ju sig självt att inte alla kan ha perfekta kvällar varje kväll och att de som just nu har det knappast har tid att även kommentera om det på någon blogg.
    Själv har jag precis försatt mig själv i horisontalläge och tänker stanna så...

    Vi här i kommentarerna får ha en grym kväll imorgon istället! (Förutom du då linnea, du får jobba istället och tyvärr har jag inget pris att ge dig för detta, förhoppningsvis inkasserar du lön för det. Din blogg var trevlig förresten, keep it up!)

    SvaraRadera
  5. ja jag har också jobbat och detsamma imorgon :p
    vad är det för läsare du har som bara jobbar egentligen!

    Men jag såg dig iaf när jag var ute i torsdags på göta ark, det var konstigt. När man läser din blogg så känns det tillslut som om man känner dig men så står du där och då fasen blir man blyg!

    SvaraRadera
  6. Det var ju synd, haha, men tack vad glad jag blir! Sammasamma!

    SvaraRadera