torsdag 1 juli 2010

Det verkar som att det är sommar nu

Konstig kväll detta. Jag går runt och känner mig otålig. Jag borde väl vara glad över att ha löst saker och ting på lägenhetsfronten, jag borde kunna slappna av. Men jag känner mig på något sätt stressad. Jag tror att det kan ha att göra med den här förkylningen som jag har dragit på mig. Tanken var att ta det lugnt idag, bara tvätta lite och kolla på film. Men istället klättrar jag på väggarna. När jag känner så brukar jag promenera, det brukar vara avstressande.
Jag tog en sväng nere vid vinterviken ikväll och där brann himlen.


Och detta gjorde mig faktiskt en smula lugnare. Det är sommar nu. Folk badade där nere fast att klockan var halv elva. Det kändes fel på något sätt, som att jag har missat hela uppvärmningen inför detta, som att det var två veckor sedan jag var där och fotade och nästan klev igenom isen… Men så är det inte. Det är den första juli. Nu ska jag påbörja min sommar på allvar! Härlig känsla…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar