torsdag 1 juli 2010

Flytta

Jag har en konstig dag idag. Lite småförkyld har jag blivit vilket gör att jag går på halvfart kan man säga, men trots det är det i stort sett klart nu: Jag flyttar nog snart till en lägenhet i en annan förort än den jag redan bor i. Det är lika många stationer in till stan skulle jag tro, ge eller ta ett par stycken, det finns samma ICA i centrumet och ungefär samma mängd människor misshandlas antagligen där på ungefär samma mängd helgnätter. Så det gör mig inte så stor skillnad.
Det blir den fjärde lägenheten jag har haft sedan jag flyttade hemifrån. Det är lite konstigt att tänka sig det där tycker jag, man blir så hemmastad och man vet exakt hur lång tid det tar att gå till tunnelbanan och exakt var brödet man gillar finns på den där ican och sen flyttar man och så glömmer man allt det där på någon månad. 

Antagligen blir man som min pappa. Varje gång vi sitter i bilen och åker genom stan eller någon förort så kommer han alltid på något, "här hade jag en kvart en gång i tiden", och så finns det såklart en historia, det var då han var ihop med den och den tjejen och jobbade där och där... Så kommer jag också att bli. Jag skrev någon gång att jag relaterar min tid till förhållanden jag har haft och tjejer jag dejtad, exempel: "nej, Jag hade gjort slut med X då men inte blivit ihop med Y ännu så det kan inte ha varit det året vi åkte till Budapest", typ så.
Men jag märker att jag allt oftare numera relaterar tiden till lägenheter jag har haft istället. Det känns som ett tecken på att jag mycket snart kommer att vara i medelåldern. Jag kommer knappt att hinna blinka, och sen är jag där.
Nu ska jag gå och hämta min tvätt i tvättstugan som ligger fem minuters promenad bort från min nuvarande lägenhet, det kommer jag inte att sakna i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar