onsdag 30 juni 2010

En massa val

Jag har precis blivit klar med bokningen av våra flygbiljetter till Wien. Om tre veckor åker vi på en lång trevlig vistelse dit. Det känns skönt att det är klart, lite som att oavsett vad som händer nu så har jag i alla fall den där flygbiljetten till Wien, de där härliga dagarna att se fram emot...
Så som vi var uppe i alperna för två år sedan... Den flitige läsaren av Den Ömhet du är Värd känner även igen denna bild som blogghuvud.

Så nu känner jag mig en smula glad. Jag hade tänkt gå ut och slira med Amanda ikväll men hon ställde in, den slinkan. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till. Ska jag slänga mig in till stan och dricka öl med någon människa jag säkert kan hitta där eller ska jag ta detta som ett tecken och stanna hemma och ta det lugnt? Det är frågan...
Hur som helst, trots dessa lättsamma I-landsbryderier är det ett beslut som tynger en smula på mitt sinne. Det är en lägenhet som jag funderar på att ta och i så fall flytta in i illa kvickt. Det känns som en tyngd på mig som jag inte orkar med nu, något som man bara vill ska vara löst automatiskt så att man kan fortsätta njuta av sommaren, ni vet vad jag menar va?

Jag står i valet och kvalet... Lika bra att dricka då va? Någon som vill ta en vardags-fylla med mig ikväll? Jag bjuder på en öl...

4 kommentarer:

  1. Om jag bodde i Stockholm och inte åt penicillin hade jag varit så på... haha

    SvaraRadera
  2. Synd att jag inte såg förrän nu, annars hade jag gärna tagit en vardagsfylla, har också lite lägenhetsångest som skulle vara skönt att glömma!

    SvaraRadera
  3. Vad kul, lite vardagsfylla är ju aldrig fel! Nu hann ju klockan bli ganska mycket, but some other time...

    SvaraRadera
  4. Åk till Peace & Love istället!!

    SvaraRadera