torsdag 10 juni 2010

Hejdå Barcelona

Nu åker vi hem. Trevlig resa. Alltså, det har varit en trevlig resa... Ja, det får man nog säga.
Johan gick på dejt igår, spännande för honom, jag var bara en smula avundsjuk. Inte på dejten i sig men mest för att det är en grej jag aldrig har gjort i främmande land. Nu var ju i och för sig detta en svensk tjej så skillnaden var kanske inte så stor.
Själv beställde jag roomservice för första gången i mitt liv. Blandade känslor. Kändes lite coolt först att ringa som på film och att de sa "coming right up sir!". Sen kändes det som en ganska deppig sak att sitta där vid skrivbordet på hotellrummet och äta en hamburgare, jag gör nog inte om det igen.
Jag gick också ut och gick längs stranden och det var vackert det. Extra fint på kvällen. Bilder kommer senare idag, jag tror att åtminstone någon ville se dem.

Vi är en del av en hyfsat stor grupp här i Barcelona och vi har inte träffat de andra så mycket men igår träffade vi en kvinna från SAS som av någon anledning fattade tycke för oss (jag tror att hon var en smula förälskad i Johan). Hon var mycket trevlig. När vi skulle skiljas åt kom hon fram till oss och sa typ: "föresten, killar. Imorgon flyger ni i businessclass så ta på långbyxor och så, vi har en klädkod, ni vet." Vi tackade och bockade och utgick från att det var hennes sätt att säga att hon skulle ordna med en uppgradering. Senare funderade vi på det, kanske kommer hela gruppen att åka business? I så fall var det alltså bara så att vi såg så sjaviga ut igår att hon kände sig tvungen att påpeka att vi skulle ha riktiga byxor på oss idag...
Vi får väl se.
Gött med lyxflyg hur som helst! Nu åker vi.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar