fredag 11 juni 2010

Avslutningsdag

Ligger i sängen. Borde kanske gå ur den snart men det är ju så skönt... Alla skriver om regn. På Twitter och på Facebook och på allt det här fjanteriet som jag sysslar med så är det bara regn, regn, regn. Själv har jag inte tittat ut genom fönstret ännu men jag antar att de inte ljuger.
Och jag som hade en riktig utomhusdag planerad.
Nå jag ska inte låta detta sabba humöret! Idag ska jag på studentmottagning, känns kul. Det var ju ett tag sedan jag gjorde det där själv nu, det känns som ett helt liv sedan. Jag har fått en lämplig mängd disstans till det och jag ser fram emot att äta paj och dricka skumpa och småprata och banna den unge: "vad ska du nu göra med ditt liv?!" ska jag säga och rynka ögonbrynen.
Nej, men det ska bli trevligt.

Därefter ska jag på den sista flreställningen av pjäsen som jag förra veckan slet som ett djur för att förfärdiga på DVD. Idag finns den filmen till försäljning och det är inte utan att jag är lite stolt över mig själv. Dessutom vill jag en sista gång supa in den där känslan från scenen när alla ger sitt allt ikväll eftersom att det är sista gången de kommer att göra det. Det är väldigt mäktigt. Sen när de har sminkat av sig, då är de fortfarande rusiga av föreställningen och de vill bli fulla och då finns jag där med mina en-liters-ölflaskor som jag inhandlade i Barcelona! Sen dansar vi in i gryningen...
Så tänker jag mig det i alla fall. Vi får väl se om regnet sabbar alltihop nu, men det har jag svårt att tro att det kan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar