lördag 19 juni 2010

God morgon

Ibland känner jag att jag är så löjligt stereotypt svensk när jag är utomlands... Jag kan vara försiktig, lättlurad och konflikträdd, åtminstone till en början. Jag väntar snällt vid rödlysen som aldrig slår om istället för att kryssa världsvant mellan taxibilarna.
Och jag blir så irriterad på mig själv när jag märker att det är så. Man vill ju vara världsvan och obekymrad av allt... Detta gör att jag många gånger gör allt för att inte verka som en dum turist. Jag vägrar stå mitt på Times square och veckla ut kartan, jag tänker absolut inte bli fotad framför frihetsgudinnan.
Känns ju lite löjligt det där. Man kanske borde bry sig ganska mycket mindre om hur man ter sig för andra.

Vi har i alla fall väldigt trevligt såhär långt och idag tar vi frukost i Soho och sedan en tur ut till Brooklyn, fast först ska vi ju se klart matchen.
Gött.



Location:8th Ave,New York,USA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar