torsdag 17 juni 2010

För några timmar sedan flög jag flygplan, var uttråkad och skrev slogans

Den här resan har nåt nya uttråkningsnivåer just nu. Jag var snäll och gav Johan min plats vid gången vilket resulterade i att han blev framflyttad till nödutgångsplatsen och fick en goodybag för sitt "besvär". Själv sitter jag inklämd och precis sådär långt från TV:n att jag omöjligt kan se filmen på ett vettigt sätt.
Jag har ätit och lyssnat på två P3-dokumentär och spelat trista iPhonespel och läst en stund och nu är det ändå fyra timmar kvar... Det är då man är så uttråkad att man ger sig på tidningarna i fickan framför en, jag har konstaterat att de består till 95% av reklam, man får till och med en hel tidning (den tjockaste i samlingen) med konstiga postordergrejer, Sky mall heter den och den var faktiskt lite småkul.
Jag ska inte utgå ifrån att alla Amerikaner har dålig smak och faller för konstiga, helt-uppåt-väggarna, fullständigt meningslösa prylar. Men uppenbarligen finns det ju en marknad i alla fall. Men å andra sidan vill jag minnas att spikmattan var årets julklapp i Sverige så...

Hursomhelst. Vilka erbjudanden! Det kretsar mycket kring medicinska hjälpmedel i början, för mannen som vill sticka nålar i sin hand hemma och tror att det ska förbättra hans inre organ:






Eller varför inte denna, för mannen som vill motverka stress OCH se ut som Robocop OCH hålla i sin haka lite sådär insiktsfullt på samma gång:






Det finns såklart prylar också, för den som verkligen vill vara en 2000-talsmänniska och verkligen ha de rätta accessoarerna.
För kvinnan som är så dum att hon tappar bort sin telefon om hon inte tejpar fast den på kroppen, men som samtidigt vill vara stylish. Och för mannen som tycker att det är bekvämt att bära med sig ett jättestort stativ vart han än går:






Eller för kvinnan som inte går på allt det där tokiga man hör om saker som skulle vara farliga att göra medans man kör bil:





För mannen vars narkolepsi har blivit en livsstil, han skäms inte för att blåsa upp sin gigantiska kudde varhelst andan faller på han! Köp en idag!:



Naturligtvis glömmer vi inte djuren! För dig vars fyrbenta vän inte längre har några ben (alt. för dig som vill att din fyrbenta vän ska bli lika fet som du själv är):



Inte heller glömmer vi våra vackra hem! För familjen som vill känna sig en smula mer orientaliska, smakfull staty av den Egyptiska dödsguden! (Över två meter hög!):




Ojoj. Det där dödade ju lite tid i alla fall, det fanns mycket mer fantastiska fynd. Massor av snygga helfigurer av Jesus doppade i silver att hänga vid ditt altare till exempel, men nu ska vi inte bli överexalterade...
Fortfarande lång tid kvar på den här flighten. Funderar på att gå på toa snart. Det blir nog kul!

1 kommentar:

  1. Ha det underbart där du är..eller där du kommer vara snart. Å tänk på att jag fyller 30 snart å önskar mig nåt fint från N.Y =) Kram

    SvaraRadera