tisdag 22 juni 2010

Go morgon Sverige

Jag sitter på planet som efter allt att döma har våldtagit mig någonstans över Atlanten.
En smula så känns det. Jag är groggy, känner mig väldigt smutsig och det gör ont i stjärten på mig. Jag kan berätta en sak: eftermiddagen är inte den bästa tiden att åka från New York. Först satt jag i taxi i en evighet, sen var flygplatsen överfull och man sitter där i samma kläder som man gått på stan i hela dagen och känner sig kladdig. Dessutom blir det jävligt underligt att landa såhär på morgonen och inte vilja annat än att gå och lägga sig.
Men jag ska nu inte klaga. Det har ju varit en väldigt bra resa faktiskt. För att toppa den idag så hittade jag två par fantastiska sneakers för under trettio dollar paret, det är därför jag älskar New York. Ska jag ge något enda tips till någon, trots att det känns lite pajigt, så är det att gå till Zacky's på Broadway mellan andra och tredje gatan, jag fastnade där och provade skor ganska länge idag...

Det sista jag vill just nu är att åka till jobbet, men det är planen när jag har landat. Jag har den där känslan av att det här är en evighetslång dag, ni vet.




Något trevligt föresten: Jag hamnade bredvid ett väldigt gulligt gammalt amerikanskt par på flyget. De sitter och småpussas då och då och erbjuder mig all mat som de inte äter. De kallar mig för "son" på äkta Texas-dialekt och jag hjälper dem lyfta deras väskor. Jag tycker att det är sjukt mysigt! Jag vet inte varför riktigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar