torsdag 10 juni 2010

Hemma igen. Igen...

Så var jag hemma igen. Det är väldigt skönt. Vi hade det riktigt bra i Barcelona men jag stressade så mycket innan vi åkte... Jag hade nog uppskattat resan mer om jag hade fått ta det lite lugnt ett par dagar innan vi åkte. Nu ska jag göra det. Nu ska jag ha lite semester, och det ska bli så ruskigt härligt! Det känns på något sätt passande att det är en så härlig dag imorgon med massa roliga saker! Men mer om det då...

Nu ska vi prata om Barcelona. Jag tyckte om staden men kan inte riktigt skaka av mig känslan att den är lite FÖR perfekt med sin strand och sina konstnärskvarter, att den är ganska mycket yta... Nu kan man väl inte påstå att jag har kommit den på djupet, men ändå, Madrid kändes mer genuint på något sätt. Mitt omdöme kan ha att göra lite med den där hemska Woody Allen-filmen också i och för sig.
Jag tog en del bilder, mycket på gatukonst, vi hittade härliga kvarter med mycket sånt som jag var tvungen att fota. Några bilder från Barcelona alltså:

1 kommentar:

  1. Otroligt vackert. Sånt där som ingen annars lägger märke till eller ser annars med sin turistkamera. Men så är du ju heller ingen vanlig turist.

    Och till sist en barnslig reflektion. Sicket godis de säljer.

    SvaraRadera